교수소개

교수소개

이윤형

이윤형 교수

이윤형 (李潤炯, Lee, Yoonhyoung)

  • 연구분야 : 뇌과학, 언어, 기억 및 학습
  • 연구실 : 종합강의동 313호
  • 연구실 전화 : (053) 810-2231
  • E-mail : yhlee01@yu.ac.kr

학력 및 약력

  • 고려대학교 심리학과 (문학사)
  • 고려대학교 심리학과 (문학석사: 실험심리전공)
  • University of North Carolina at Chapel Hill, Psychology (Doctor of Philosophy: Cognitive Psychology)
  • UNC-CH, Dept. of Psychology (Post-Doctoral Scholar)
  • 대구가톨릭대학교 심리학과 조교수
  • (현)영남대학교 심리학과 조교수

주요관심분야

뇌과학, 언어, 기억 및 학습

논문

  • 인지정보처리의 개인차와 문단의 이해: 구조모형 연구 (인지과학, 2012.12, 23(4))
  • ERP index of the morphological family size effect during word recognition
    (NEUROPSYCHOLOGIA, 2012.10, 50)
  • Consideration of the linguistic characteristics of letters makes the universal model of reading more universal
    (BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES, 2012.10, 35(5))
  • 명사구의 특성이 한국어 문장 이해에 미치는 영향: 안구운동의 추적 연구
    (한국심리학회지: 인지 및 생물, 2012.6, 24(2))
  • College students' style of language usage: clues to creativity
    (PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, 2012.2, 114(1))
  • 다차원적 완벽주의와 자기애가 열등감에 미치는 영향
    (한국심리학회지: 발달, 2011.9, 24(3))
  • A computational model for simulating Korean visual word recognition
    (INFORMATION, AN INTERDISPLINARY JOURNAL, 2011.8, 14(8))
  • The different P200 effects of phonological and orthographic syllable frequency in visual word recognition in Korean
    (NEUROSCIENCE LETTERS, 2011.8, 501(2))
  • Commentary on Evans and Levinson, the myth of language universals: Language diversity, cognitive universality
    (LINGUA, 2010.12, 120)
  • The role of antibody in Korean word recognition
    (JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH, 2010.10, 39(5))
  • Cognitive and linguistic factors affecting subject/object asymmetry: An eye-tracking study of prenominal relative clauses in Korean
    (LANGUAGE, 2010.9, 86(3))
  • Understanding complex sentences: Memory constraints and information structure
    (HANDBOOK OF EAST ASIAN PSYCHOLINGUISTICS, 2009.9, 3)
  • Processing of the Korean Eojoel ambiguity
    (JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH, 2009.8, 38(4))
  • 안구운동과 문장의 이해: 안구운동 측정시 방법론적 고려점들
    (한국심리학회지: 인지 및 생물, 2009.6, 21(2))
  • Linguistic complexity and information structure in Korean: Evidence from eye-tracking during reading
    (COGNITION, 2007.9, 104)
  • Similarity based interference during language comprehension: Evidence from eye-tracking during reading
    (JOURNAL OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY: LEARNING MEMORY AND COGNITION, 2006.11, 32(6))